Geschiedenis

Comenius is officieel opgericht op 26 juni 1997. In die tijd werkte Comenius nog nauw samen met het onderwijsbureau en organiseerden zij samen verschillende activiteiten voor de studenten Pedagogische wetenschappen, Onderwijskunde en Universitaire Pabo. Om elk jaar een goede toestroom van enthousiaste studenten te hebben begon in het jaar 2006-2007 een flinke promotieactie om studievereniging Comenius op de kaart te zetten. Door deze promotie werd een gemotiveerd bestuur voor het studiejaar 2007-2008 aangetrokken. Zij gaven Comenius een professionele uitstraling en brachten intern alle administratieve zaken op orde. Daarnaast zorgde zij ervoor dat Comenius verder gepromoot werd onder de studenten.

Nu, jaren later en talloze besturen verder, die allemaal hun steentje bijgedragen hebben, is Comenius een zelfstandige studievereniging met circa 650 leden! Met behulp van 19 gemotiveerde commissies worden er verschillende studiegerelateerde activiteiten georganiseerd, zoals de studiereis, kroegcollege, symposia en het introductieweekend, maar ook sociale activiteiten als bowlen, borrels en feesten. Ook werken wij samen met Smartbooks om boeken voor de opleidingen met korting aan te kunnen bieden!

SV Comenius is hier te vinden:
Nieuwe Achtergracht 166, B1.05

Maandag t/m Vrijdag